Mūsu prātā ir tikai 2 pamata stāvokļi. Baiļu stāvoklis un mīlestības stāvoklis. Tie abi ir viens otru izslēdzoši. Nevar baidīties un mīlēt vienlaicīgi. Jūs droši vien teiksiet, ka var. Piemēram, es mīlu savu vīru un es baidos par viņa likteni/dzīvību vai arī baidos viņu pazaudēt. Šajā gadījumā mīlestība ir tverta ļoti šaurā aspektā un tā drīzāk ir pieķeršanās, nevis mīlestība.
Mīlestība ir Dievs, Radītājs, Augstākais, lai kā jūs to sauktu. Un Dievs ir mīlestība. Visaptveroša, absolūta, bez nosacījumiem, vienmēr klātesoša, vienmēr esoša un mūžīga. Kad esam mīlestības stāvoklī, bailes izšķīst. Tās nespēj pastāvēt mīlestībā. Kad esam patiesi mīlošajā sajūtā, mēs varam paļauties, ka katru cilvēku vada viņa dvēseles izvēle. Un, lai kas notiktu viņa dzīvē, tā ir viņa izvēle un mēs varam mīlestībā pieņemt to. Mēs izprotam, ka mēs neesam īslaicīgi un mūsu ķermenis nav tas, kas patiesībā mēs esam.
Bailes, savukārt, ir ego prāta radītas. Tās izvairās no mīlestības visādos veidos, kādi vien tai ienāk prātā. Pat zem vārda “mīlestība” mēģinot paslēpt pieķeršanos, atkarību, izdevīgumu, iluzoras drošības u.c. sajūtas. Ego prāts ir ciešā mērā saistīts ar mūsu fizisko ķermeni un tāpēc tik ļoti baidās to pazaudēt. Jo pazūdot ķermenim, pazūd arī ego prāts.
Bieži ir tā, ka mūsu ikdienā pat sekundes ietvaros mēs varam pārlēkt no viena stāvokļa uz otru. No bailēm uz mīlestību un atkal atpakaļ. Tas notiek tik ātri, ka mums šķiet, ka tie ir kopā. Bet patiesībā nē. Mūsu domas ienāk prātā zibenīgi un tās mainās. No mūsu domām (un no tā, kurai domai noticam), ir atkarīgs, kurā pusē būsim. Mīlestības vai baiļu. Bet mēs nevaram būt abās pusēs vienlaicīgi.
Mums nav jātic katrai domai, kas ienāk mūsu prātā. Jo vairāk būsi vērsts uz iekšu un pamanīsi savas domas, jo vairāk iespēju pamanīt, kas tā ir par domu – mīlestības vai baiļu. Un pats galvenais – tev ir iespēja šīs domas mainīt un izvēlēties baiļu domas vietā kādu mīlestības pilnu domu.
Piemēram: vīrs aizkavējās darbā un nevaru viņu sazvanīt